śledź

Śledzie w curry

Śledzie w curry

Obok karpia na naszym stole Wigilijnym nie może zabraknąć śledzika. Nietradycyjnie tylko inaczej, w curry. Śledź jest tłustą rybą, ale niezwykle bogatą w kwasy omega 3 oraz ma niski indeks glikemiczny. Samodzielnie przygotowane potrawy to gwarancja tego, co jecie i możecie być spokojni, że po spożyciu takiego dania będziecie się dobrze czuli, a poziom glukozy we krwi zostanie na właściwym poziomie.

Śledź w sosie curry

Składniki na 4 porcje

  • 500 g płatów śledziowych
  • 200 g jogurtu naturalnego gęstego
  • 100 g pora
  • 4 łyżki majonezu (przepis na zdrowy majonez znajdziesz na www. zdrowe-love.pl)
  • opcjonalnie łyżkę musztardy
  • przyprawy: 1 łyżka ziaren gorczycy, 1 łyżka curry, świeżo mielony pieprz

Sposób przygotowania:

Śledzie wymocz w wodzie, by pozbyć się nadmiaru soli. Por drobno posiekaj i przez około 3 minuty zeszklij na oliwie. Na patelni przez 5 minut praż nasiona gorczycy, następnie rozgnieć je w moździerzu. Wsyp nasiona do jogurtu, wymieszaj. Dodaj majonez, pieprz, curry lub musztardę, por i dokładnie wymieszaj. Do marynaty curry wrzuć pokrojone na kawałki śledzie. Całość przełóż do szklanego naczynia i zostaw na minimum 2 godziny by się składniki połączyły. Śledzie można przechowywać w lodówce do 3 dni.

Wartość kaloryczna potrawy:

(całość to 1460 kcal, białka 108,2 g, łuszcze 107,9 g, węglowodany 13,8 g; 1 porcja to 365 kcal)

Czytaj więcej: 5 świątecznych przepisów na kolację Wigilijną

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart