umysł

Ulecz swój umysł, by móc uleczyć ciało

Ulecz swój umysł…

Ostatnim moim zaangażowaniem w zmianę nawyków żywieniowych, by móc zdrowo i szczęśliwe żyć, zajmuje mi studiowanie techniki ACT w odchudzaniu i utrzymanie wymarzonej sylwetki.  Jeśli chodzi o stosowanie diet, gdzie szukać informacji i jak stosować dokładnie wiemy, gdyż mamy mnóstwo pozycji w księgarniach, bombardowani jesteśmy informacjami w mediach, cudowne rady od rodziny i znajomych. Dokładnie wiemy co powinniśmy robić, ale czy umiemy to wprowadzić w życie. Jednak to, że wiemy, i to, co robimy, to zupełnie dwie różne rzeczy. To nie jest kolejna dieta. Teoria ta zbliża do życia, które ma sens i wartości.

Czym się zajmuje technika ACT i dlaczego jest ona ważna?

ACT ( z ang. acceptance and commitment therapy) terapia akceptacji i zaangażowania. Wyniki badań naukowych jasno pokazują, że sanacja sprawdza się w takich przypadkach jak depresja, niepokój czy uzależnienia. Cieszy się również dużym powodzeniem i przynosi ogromne korzyści w redukcji stresu, rzucania palenia czy w zwiększaniu aktywności fizycznej. I oczywiście, co najbardziej nas interesuje to pomaga w ODCHUDZANIU.

Terapia oparta o fakultety doświadczalne, aby zmniejszyć siłę likwidacji procesów psychicznych, emocjonalnych i behawioralnych. Nie traktuje się tego procesu jako „objawów”, które można „wyleczyć”, uznaje się ją raczej jak normalną część naszego życia.  Terapia akceptacji i zaangażowania ma pomóc nam w uświadomieniu sobie trudnych uczuć i myśli oraz pogodzić się z nimi. Uczy akceptacji, uważności, gotowości i życzliwości dla samego siebie. Uczy jak żyć tu i teraz oraz działać zgodnie ze swoimi wartościami. Terapia ta nie podsuwa myśli, że coś z nami jest nie tak, albo, że mamy być dla siebie bezlitośni, by odnieść sukces. Nie zaprzecza własnym pragnieniom, by schudnąć. Dzięki tej terapii nauczysz się interweniować w zachowania, które wspierają twoje zdrowie, nawet wtedy, gdy odczuwasz bolesne emocje, brak motywacji czy zachcianki. Pokaże ci jak wykorzystać umiejętności związane z uważnością, aby odpuścić sobie bezcelową walkę z samym sobą i z własnym ciałem oraz uwolnić się od autodestrukcyjnych sposobów myślenia. Decydujące jest to, że terapia pomoże zrozumieć, co jest dla Ciebie najważniejsze w życiu.

Cały szereg informacji czy koncepcja programów, które mają na celu redukcje masy ciała, jest często krótkoterminowa, co na dłuższą metę przynosi porażkę. Statystycznie osoba odchudzająca się w przeciągu kolejnego roku wraca do poprzedniej wagi lub nawet i większej. Więc, może warto rozpatrzyć kwestię terapii i zmienić nawyki raz na zawsze. Terapia ACT to ogół porad psychologicznych dotycząca odchudzania, która prowadzi  do wymarzonej sylwetki. Jednym z ważniejszych założeń tej terapii to jest to proces długoterminowy, który kończy się SUKCESEM i co ważne, trwa on  już na .

Przykładowe pytania na jakie otrzymasz odpowiedź podczas ACT.

  1. Jak żyć pełnią życia TU i TERAZ?
  2. Jak skutecznie radzić sobie z zachciankami, pragnieniami, głodem oraz trudnymi myślami i uczuciami?
  3. Jak się motywować w chwilach zwątpienia i wyzwań?
  4. Jak zwalczyć toksyczne myśli?
  5. Jak czerpać dużo więcej satysfakcji z jedzenia?
  6. Jak przejąc kontrolę nad swoim postępowaniem?
  7. Jak rozpoznać, czego najbardziej pragniemy w życiu?
  8. Jak pokonać bariery psychiczne dotyczące zdrowego sposobu odżywiania?

Od czego zacząć?

Terapia jako całość, nie jedynie postrzegania tego przez pryzmat diety. Są to nowatorskie rozwiązania oparte na badaniach, by pomóc uzyskać lepszą formę i schudnąć, ale również , nawiązać komitywę z tym co jest istotne, by znaleźć w sobie siłę i odwagę, by życie stało się sensowne i spełnione. Początek jest dość kontrowersyjny, ale przejście całej ścieżki terapii pomoże zrozumieć sens ACT. Musisz wiedzieć, że:

NIC NIE JEST Z TOBĄ NIE TAK

MASZ WSZYSTKO, CZEGO POTRZEBA, BY CI SIĘ UDAŁO

JESTEŚ KOMPLETNA CAŁOŚCIĄ.

Twój umysł to ogromne narzędzie, które będzie podsuwać różne rozwiązania, by tylko utrudnić ci podjęcie właściwych kroków, bo umysł jest leniwy i nie lubi zmian, jest jak zaprogramowana maszyna, ale ta terapia pokaże Ci, ze wcale tak nie musi być i to TY masz mieć władze nad swoim umysłem.

Przeczytaj także: http://zdrowe-love.pl/z-cyklu-psychodietetyki-2/

 

 

Bibliografia:

  1. Pożegnaj wagę, J.Ciarrochi, a.Bailey, R. Harris, Wyd.GWP, Sopot 2019

 

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart