cukier

Detox cukrowy

Detox cukrowy

Kiedy podjęłam decyzję, że czas zmienić swoje nawyki żywieniowe pierwszym elementem, który miałam wyeliminować z jadłospisu, był CUKIER. Cukier, pomyślałam to, będzie naprawdę ogromne wyzwanie. Ja nie mam jeść słodyczy! Przecież jestem uzależniona od cukru i słodkości. To niemożliwe-pomyślałam. Siedząc i analizując moją decyzję, stwierdziłam, że dlaczego nie. Jeżeli ma, to przyczynić się do poprawy mojego samopoczucia i zdrowia, warto zaryzykować.

Jak się zmieniała moja mentalność

Zaczęłam drążyć temat. Jak pozbyć się ochoty na słodycze. Jak wyeliminować cukier z diety i w międzyczasie dojrzałam do decyzji. Czas zastosować się do rad, które w owym czasie usłyszałam od swojej sąsiadki. Podstawą do sukcesu jest regularne spożywanie posiłków.
– Magda zobaczysz, że nie będziesz miała ochoty na żadne przekąski, bo po dostarczeniu organizmowi odpowiednich i pełnowartościowych posiłków nie będziesz czuć potrzeby sięgać po przekąski. Pisząc przekąski mam na myśli nie tylko słodycze. Tak też uczyniłam. Ku mojemu niedowierzaniu tak się zadziało. Byłam zdumiona jakbym, odkryła świat na nowo. Jakie to proste – pomyślałam. I tak zaczęła się nowa przygoda z dietą, detoksem cukrowym i zdrowym odżywianiem.

Analizowałam, próbowałam, uczyłam się wszystkiego na nowo. Zaprzestanie używania cukru stało się nowym nawykiem. Powolutku zaczęłam odzyskiwać dobre samopoczucie i zdrowie. Stosowanie diety przerodziło się w „styl życia”. Wiele osób chcących schudnąć ograniczają spożycie tłuszczów i zaczyna stosować diety niskotłuszczowe, co w pierwszym etapie przynosi efekty, ale zaraz potem zaczyna tyć jeszcze bardziej.
Dlaczego?

Ponieważ zbyt wysokie spożycie tłuszczów nie jest problemem, problemem jest zbyt wysokie spożywanie CUKRU! A jest go pełno właśnie w niskotłuszczowych produktach.Mówimy, że cukier to trucizna? Cukier to biała śmierć? No dobrze, ale czy wiecie dlaczego? Podejrzewam, że większość z Was nigdy by nie przypuszczała, że może być tak szkodliwy. Cukier ułatwia tworzenie się tłuszczu, a przecież w naszym układzie pokarmowym wytwarzane są ogromne ilości cukru pochodzące z innych węglowodanów i skrobi. Fruktoza, czyli cukier z owoców, z zasady nie powoduje uszkodzeń, ale spożywana o niewłaściwej porze lub w złych połączeniach może powodować problemy z trawieniem i metabolizmem.

Dlatego polecam dietę ubogą w cukier, ponieważ jest zdrowa i działa. Przynosi oczekiwane rezultaty. Ale niestety, nie można tego osiągnąć przez zwykłe odstawienie cukierniczki. Jeżeli jesteś maratończykiem lub uwielbiasz aktywność fizyczną to ta dieta nie jest dla ciebie właściwa. Przy dużej aktywności fizycznej wymagane jest spożywanie dużej ilości glukozy, aby zapewnić organizmowi odpowiednią ilość energii. Cukier przede wszystkim oddziałuje jako czynnik stymulujący trzustkę do wydzielania insuliny! Insulina ma wpływ na różne procesy w naszym organizmie. Zarówno tych dobrych — jak regulacja poziomu cukru we krwi — ale niestety też złych, gdy występuje nadprodukcja tego megahormonu. Krótko mówiąc, insulina powoduje magazynowanie nadmiaru cukru w postaci tłuszczu. Hamuje rozkład wcześniej zmagazynowanego tłuszczu, nawet w przypadku gdy jesteśmy na skąpej, ale bogatej w glukozę diecie, co powoduje, że wątroba zaczyna wytwarzać inny niebezpieczny związek, czyli cholesterol.

Nasza nieświadomość o szkodliwości cukru najprawdopodobniej wynika z faktu, że mamy tendencję do ignorowania tego, co nie chcemy słyszeć. Pewne jest to, że cukier uzależnia i niesie za sobą negatywne skutki jego spożywania. Powiem okrutnie, że od cukru tyjemy i stajemy się otyli. Logiczne się staje, że oczyszczony cukier wpiszemy na listę produktów szkodliwych dla zdrowia. Jeżeli jeszcze Was nie przekonałam, że cukier to samo zło spróbuje oprzeć mój kolejny artykuł o dowody i badania, jakie zostały przeprowadzone nad skutkami nadużywania cukru.

Na koniec przedstawię Wam listę produktów niewskazanych na diecie bez cukru, a są nimi:
⇒ziemniaki, marchew, buraki
⇒ryż biały, pieczywo z pszennej mąki, cukier, miód, syrop kukurydziany, melasa
⇒słodzona colę i piwo.
Natomiast lista dozwolonych produktów jest obszerna i zapewniam, że Was usatysfakcjonuje. Już niebawem będzie można zakupić „dietę bez cukru” wraz z przepisami na mojej stronie www.zdrowe-love.pl

Już wkrótce zapraszam na kolejny artykuł 🙂

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart