Zdrowa dieta

Najtrudniejsze jest zdecydowanie się na działanie.
Reszta to już tylko kwestia wytrwałości.

[Amelia Earhart]

Pierwszą podstawową zasadą zdrowego odżywiana jest odpowiednio dobrana dieta istotna dla prawidłowego rozwoju i zachowania dobrego zdrowia. Prawidłowo skomponowane posiłki podnoszą naszą sprawność intelektualną i fizyczną. Właśnie, dlatego powinniśmy zwracać szczególną uwagę na to, co spożywany. Czasami trudno wybrać, która z wielu istniejących diet powinniśmy stosować. Pamiętajcie, że każda z nich powinna być tak skomponowana, aby nie przeczyła zasadą zdrowego żywienia.

Po drugie zawsze dbaj o różnorodność spożywanych produktów. Zadaniem zdrowego i racjonalnego odżywiania jest dostarczenie naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych w odpowiednich ilościach i proporcjach. Do prawidłowego funkcjonowania nasz organizm potrzebuje pokarmów, które są źródłem: energii, białka, tłuszczów, cukrów i witamin. Tłuszcze to materiał zapasowy. Białko jest składnikiem budulcowym komórek ciała, a sole mineralne i witaminy odgrywają rolę regulatorów procesów życiowych.


Po trzecie pamiętaj o codziennej aktywności fizycznej, wystrzegaj się nadwagi i otyłości. Aktywność fizyczna odgrywa bardzo ważną rolę w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób. Niski poziom aktywności uznawany jest za istotny czynnik zwiększający umieralność z powodu chorób nowotworowych i chorób układu krążenia. Szereg korzyści przynosi np. energiczny, szybki trzydziestominutowy marsz każdego dnia albo przez kilka dni w tygodniu. Zalecany czas treningu to 30 minut dziennie co nam daje korzystne efekty z punktu widzenia zdrowego człowieka.

Pamiętaj, że na aktywność fizyczną nigdy nie jest za późno, ZACZNIJ już dziś.

 

Shopping Cart