sernik

Sernik bez spodu

Sernik bez spodu

Pomysł na zrobienie dietetycznego sernika tlił się we mnie już od dłuższego czasu, ale zawsze coś – to nie kupiłam sera, to jajek było za mało, a to jeszcze coś innego. W końcu kupiłam wszystko i do dzieła. W przygotowaniach towarzyszyła mi Antosia, moja młodsza córeczka, która ubóstwia pichcić. Mimo, że ma dopiero 3 lata niesamowicie garnie się by gotować i piec ze mną. Więc robota szła jak z płatka. Szybki sernik z niskim indeksem glikemicznym to deser nie tylko dla tych co liczą kalorie 🙂 Jedna porcja to 234,6 kcal, według produktów, których użyłam do pieczenia ciasta.

Fit sernik bez spodu (12 porcji)

Składniki

  • 1 kg sera w wiaderku
  • 4 jajka L
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki mączki ziemniaczanej
  • 100 g erytrytolu/ ksilitolu
  • aromat waniliowy lub ziarenka wanilii
  • 200 g masła

Przygotowanie:

Żółtka oddzielamy od białek. Białka z odrobiną soli ubijamy na sztywno. Masło rozpuszczamy i studzimy do temperatury 30 °C. Ser wykładamy do miski, dodajemy żółtka, mączkę ziemniaczaną lub budyń, proszek do pieczenia i aromat. Wszystko mieszamy do momentu połączenia się składników. Na koniec dodajemy białka i delikatnie mieszamy. W międzyczasie nagrzewamy piekarnik, termoobieg 175-180 °C. Ciasto wykładamy na blaszkę o średnicy 24 cm (tortownica) i pieczemy około 60 -70 minut. Po upieczeniu ciasto pozostawić w piekarniku by ostygło i nadmiernie nie opadło.

WAŻNE: jajka i twaróg powinny być w temperaturze pokojowej. 

Składniki odżywcze w 12 porcjach
Wartość odżywcza – 2816 kcal
Białko – 998,8 g
Tłuszcze – 587,2 g
Węglowodany – 441,6 g

Zobacz także: https://zdrowe-love.pl/pierogi-z-kapusta-i-grzybami/

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart