smalec

Fasolowy smalczyk

Fasolowy smalczyk

Smalczyk roślinny to alternatywa zdrowego smalcu dla jego miłośników. W 100 % wegański, bez dodatku sztucznych aromatów, pełen witamin i cennych składników odżywczych i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Idealne uzupełnienie diety w białko roślinne.

Po przygotowaniu tego smakołyku nie spodziewałam się takiej pozytywnej reakcji mojej rodziny. Smak zadziwiająco podobny do zwykłego smalcu. Dobrze smakuje z kiszonym ogórkiem. Pasta z fasoli z dodatkiem jabłka i prażonej na oliwie cebulce to przekąska na każdy dzień. Zachęcam do zrobienia i spróbowania.

Składniki:

  • 200 g białej fasoli konserwowej lub uprzednio namoczonej i ugotowanej
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 3-4 plasterki jabłka
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 2 łyżki oleju
  • sól
  • cebula
  • czosnek
  • pieprz
Wykonanie:

Fasolę zalewamy wrzątkiem na 15 min. Po tym czasie, odcedzamy i zalewamy zimną wodą. Dodajemy cały kminek i liść laurowy. Ostawiamy na całą noc. Następnego dnia gotujemy fasolę w wodzie, której się moczyła*, do momentu aż będzie miękka. Odcedzamy, ale wodę w której się gotowała zostawiamy.

Można także ominąć to całe namaczanie i użyć fasolę konserwową (wodę z puszki zostawiamy).

Cebulę obieramy, kroimy w drobną kostkę i wrzucamy na patelnię z rozgrzanym olejem. Smażymy, aż zbrązowieje. Studzimy. Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę. Plasterki jabłka kroimy na małe kawałki.

Fasolę blendujemy na pastę, dodając trochę wody pozostałe, by pasta nie była zbyt sucha. Następnie do pasty dodajemy smażoną cebulkę, ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę oraz kawałki jabłka. Wszystko dokładnie mieszamy łyżką. Przyprawiamy do smaku majerankiem, solą oraz pieprzem. Przechowujemy w lodówce.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart