waga

Dlaczego nie chudniemy?

Dlaczego nie chudniemy?

 

Odchudzanie jest jak podróż tylko musisz wiedzieć dokąd zmierzasz i jaki masz cel…

Ćwiczysz, zdrowo się odżywiasz, a mimo to nie zauważasz efektów. Coraz to częściej sięgasz po nowe diety, suplementy, które mają spalać tkankę tłuszczową, a tu nadal waga stoi w miejscu. Być może popełniasz błędy, o których często nie masz pojęcia. Kilka prostych wskazówek pomoże ci schudnąć i zmienić podejście do diety.

Dlaczego nie mogę schudnąć?

To pytanie bardzo często pada w moim gabinecie. Nie tylko z nadmiarem kilogramów zmagają się kobiety, również mężczyźni mają z tym problemem. Jednak są one spowodowane innymi czynnikami. W przypadku płci pięknej w redukcji masy ciała przeszkadzają między innymi zaburzenia hormonalne, które nawet przez długi czas nie powodują żadnych objawów chorobowych.

Szybkie odchudzanie nie jest zdrowe i trwałe. Łatwo dostępne diety, które gwarantują szybki spadek wagi w krótkim okresie czasu nie gwarantują nam zdrowia, ale gwarantują nam szybki powrót do poprzedniego stylu życia i wagi. Takie diety często wpędzają nas w błędne koło odchudzania i w nieświadomy sposób niszczymy swój organizm. Dlaczego tak się dzieje? A mianowicie:

  • dostarczasz zbyt mało kaloryczności w posiłkach
  • dieta jest monotonna, jesz w kółko to samo, ograniczasz pełnowartościowe produkty
  • nie dostarczasz niezbędnych składników mineralnych
  • wiara w suplementy diety jest tak ślepa, że zaczynasz je stosować bez wyrzeczeń
  • spowolniony metabolizm – efekt stosowania niezdrowych diet
  • brak przygotowanie emocjonalnego i psychicznego do zmiany stylu życia

Różnego rodzaju „pseudo diety” okazują się nie skuteczne, ponieważ zakładają szybki ubytek masy ciała co początkowo nas mobilizuje i pobudza do działania lecz w dłuższej perspektywie czasu kończy się efektem jo-jo, co nie jest pozytywnym efektem dla naszego organizmu.

Najczęstsze problemy podczas odchudzania

  1. Nieprawidłowo dobrana dieta – dieta dla wszystkich jest dla nikogo. Każdy z nas jest inny, ma inne zapotrzebowanie energetyczne, inne upodobania kulinarne i potrzeby smakowe. Dlatego wybór odpowiedniej diety ma tak duże znaczenie by przyniosło oczekiwane rezultaty. Stosując szybkie diety nie spalasz tkanki tłuszczowej tylko mięśnie. Żeby schudnąć należy się zdrowo i odpowiednio odżywiać, by nie spowodować ubytków w mięśniach, by nie powstały niedobory, by tłuszcz zamieniać na mięśnie. Redukcja tkanki tłuszczowej wymaga optymalnie dobranej do indywidualnego stylu życia diety. Tylko wtedy przyniesie wymierne korzyści.
  2. Nieregularne posiłki – to, że nie jesz lub jesz za mało nie spowoduje, że stracisz na wadze. Wręcz przeciwnie. Jeżeli nie jesz to jest sygnał dla naszego organizmu, że musi magazynować tkankę tłuszczową. Przez nieregularność w spożywaniu posiłków pobudzasz organizm do odkładania tłuszczu.  To częsty błąd przy zmianie nawyków żywieniowych. Taka sytuacja sprzyja lipogenezie (tworzeniu się tkanki tłuszczowej) i hamuje lipolizę (spalanie tkanki tłuszczowej).
  3. Zaburzenia emocjonalne – zawsze powtarzam, że czysty umysł jest tak samo ważny jak wybór odpowiedniej diety. Zaczynając się odchudzać musisz się do tego przygotować i nastawić psychicznie. Musisz zaakceptować siebie i całą tą sytuację w której się znajdujesz. Odpowiednie nastawienie to połowa sukcesu.
  4. Zaburzenia hormonalne – zaburzony układ hormonalny może nam utrudniać redukcję nadmiernych kilogramów. Hormony są częstą przyczyną niekontrolowanego przybierania na wadze. Jeżeli z pozoru zdrowe odżywianie lub dieta nie przynosi oczekiwanych rezultatów warto udać się do lekarza by znaleźć przyczynę tego problemu. Zazwyczaj okazuje się, że mamy niedoczynność tarczycy czy zespół policystycznych jajników. 
  5. Brak motywacji – przed całym procesem związanym z odchudzaniem warto się zastanowić i wyznaczyć sobie realny cel. CEL musi być nazwany i mieć określony przedział czasowy. Trzeba podejść do tego zdroworozsądkowo. Brak motywacji osłabia naszą silną wolę. Motywacja jest równie ważna jak wybór diety.

W ten oto sposób możesz sobie opowiedzieć co to tego czasu było nie tak. Przeanalizować cały proces i z czystym umysłem zacząć od wyboru zdrowej i zbilansowanej diety, która da Ci gwarancję dobrego samopoczucia i zredukuje nadmierne kilogramy. Pamiętaj zdrowe odchudzanie to od 0,5 kg do 1 kg na tydzień. To da efekty i nie spowoduje chęci powrotu do niezdrowego stylu życia.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Shopping Cart